У школској мрежи Србије и традиције дуге колико и организовано школовање на нашим просторима постоје ткз неподељене школе, у којима су веома специфични услови за рад. С обзиром да традиционални рад треба заменити новим методама рада треба извршити одређене корекције и потражити друга, боља решења за рад у неподељеним школама.
Тематски дани као и тематски часови су пракса у нашој школи, поготово када су у питању одређене теме које се раде у оквиру часова ос првог до четвртог разреда.На оваквим часовима деца се договарају, друже, уче се поштовању мишљења других, мотивисани су за рад.
Тема „Вук Стефановић Караџић“ је предвиђена као тематски час на нивоу сва четири разреда.
ВУК СТЕФАНОВИЋ КАРАЏИЋ- тематски час
Разред: Неподељена школа ( од првог до четвртог разреда )
Предмет: Српски језик у корелацији са ликовном културом
Наставна јединица: Вук Стефановић Караџић
Тип часа: Обрада
Облик рада: Групни
Наставне методе: Вербална, кооперативна,
Наставна средства: слике, блок, фломастери, дрвене боје, домаћа лектира, глина, пластелин, дрвени предмети, припремљени радови.
Циљеви, задаци и исходи:
- за 1. разред: уочити лик В.ц Караџића и његов значај
- за 2. разред: уочити значај народних умотворина за наш народ и културу
- за 3. разред: развијати говорну културу
уочити животни пут В.С.Караџића
- за 4. разред: значај дела В.С.Караџића за наш народ и културу
Активности ученика: слика, осмишљава,записује, чита, слуша, прича,прави, посматра
Кораци у реализацији (време): – Истицање циља часа
– Самостално излагање ученика
– Анализа изложеног
– Повтарна информација
– Изложба радова
1. корак: – Истиче се циљ данашњег часа
– Ученици првог разреда показују слике Вука С.Караџића које су требали да сакупе док ученици другог разреда читају народне умотворине које су пронашли, а да их је сакупио В.С.Караџић
Чита се песма:“Вуку Караџићу“, коју је написао Ранко Симовић
– ученици првог и другог разреда затим прелазе на сликање лика В.С.Караџића и на прављење предмета из његовог доба
2.корак: -Ученици 3. разреда су имали за задатак да напишу нешто о животу В.С.Караџића,што си и урадили.
Написали су његов живот од рођења 1787.године у селу Тршићу,школовање и животни пут све до смрти 1864 године у Бечу.
Након излагања придружили су се ликовној радионици са елементима народне традиције
3. корак: – Четврти разред је упознао њихове другове са културним и духовним значајем В.С.Караџића као личност.
Створио је Српски речник, граматику и прикупљао народне умотворине.Написао је азбуку од 30 слова и правило које важи и данас: „Пиши као што говориш, читај као што је написано“.
Сачувао је многе народне песме, бајке и приче од заборава, писац је Српског рјечника са граматиком,Писменице (граматике),Живота и обичаја српског народа.
Са њим смо очували наш језик и интегритет српског народа.
Наслеђе које нам је оставио Вук Стефановић Караџић треба чувати и неговати, јер дела се не заборавњају.
4. корак: – Са ученицима се анализира данашњи час и сви заједно записујемо шта смо научило о В.С.Караџићу.
5. корак: – Разгледање изложбе ликовних радова и предмета везаних за Вука Стефановића Караџића који су ученици поставили у једном делу учионице.