РУКЕ НЕКА НАС СПАЈАЈУ, КАО МОСТОВИ ОБАЛЕ – тематски дан посвећен Међународоном дану особа са инвалидитетом
У жељи да се свим људима на овом свету руке споје, било да су смеђи, плави, буцмасти, мршави,било да могу да виде прстима или чују очима, ученици Издвојеног одељења у Бачевцима су одржали тематски дан посвећен Међународоном дану особа са инвалидитетом.
Разред: Неподељена школа ( од 1. разреда до 4. разреда)
Наставни предмети: Српски језик, музичка култура и два часа ликовне културе.
Тип часова: обрада
Наставна средства: свеске, хамери са исписаним текстовима, музички диск, картони у боји, сличице из часописа, фломастери и дрвене бојице, лепак, украсне траке.
Циљеви, задаци и исходи:
- Разумети различитост међу људима
- Уочити и разумети термин „особе са посебним потребама“
- Развијати осећај одговорности везан за особе са посебним потребама
- Неговање пријатељства и другарства везаних за особе са посебним потребама
Корелација: Природа и друштво и грађанско васпитање.
Као увод у данашњи тематски дан, учитељица је ученицима прочитала текст везан за особе са инвалидитетом и истакла циљ данашњих часова. Потом су ученици слушали песму дечијег хора „Орфеј“, под називом „Сви смо ми исти“.
Након одслушане песме разговарамо о осећањима које су речи песме изазвале у нама, записујемо на табли и укратко анализирамо. Даљи разговор се води у правцу да ученици схвате да постоје различитости међу људима, да постоје и она деца, као и људи којима је потребна туђа помоћ. И да треба развијати свест о томе, како помоћи другима, а не затварати очи пред њима.
Учитељица затим чита песму „ Под старим мостом“, Мирослава Мике Антића из српског језика. Прво је уследио разговор о песми, како су је они разумели и како су песму доживели. Затим су ученици подељени у две мешовите групе групе и свака група је добила питања која су везана за песму.
Прва група су били ученици трећег и четрвртог разреда.
Друга група су били ученици првог и другог разреда.
ПИТАЊА ЗА ПРВУ ГРУПУ:
- Тема ове песме је ________________________________________________
- Песничке слике су.
- ______________________________
- ______________________________
- ______________________________
- Каква је река у првој строфи?
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________.
- А каква је река у другој строфи?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
- Да ли људи могу да буду као реке из песме? Објасни.
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________ .
- Порука песме је : _______________________________________________________
________________________________________________________________________ .
- Које значење би мостови имали за тебе?
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ПИТАЊА ЗА ДРУГУ ГРУПУ:
- Шта је стих?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
- Строфа се састоји из ______________________.
- Колико строфа има ова песма? __________________________________________
- Из колико стихова се састоји:
- прва строфа ________________
- друга строфа _______________
- трећа строфа _______________
- Шта је разбила река у првој строфи?
____________________________________________________________________
- Које је све боје река у другој строфи?
____________________________________________________________________
- Какви мостови могу бити?
_________________________________________________________________________________________________________________________________________
Уследио је рад група, ученици одговарају на питања, међусобно сарађују и договарају се. Учитељица по потреби помаже и сугерише. Након завршеног рада, један ученик из групе чита одговоре, док остали ученици пажљиво слушају.
Надовезује се час музичке културе, учили смо песму по слуху „ Сви смо исти“. Заједно са учитељицом ученици су прочитали речи песме, а потом певали сртофу по строфу и на крају целу песму.
Слушајући песму, прешли смо на часове ликовне културе, на којима су ученици радили пано и новогодишње честитке за своје другаре са посебним потребама.
Радило се великим ентузијазмом, поготово што су ученици знали да ће тим гестом увеселити другој деци дан и учинити га лепшим.
На крају овог дивног дана сви ученици су похваљени за рад и труд.
Професор разредне наставе:Александра Петровић
ОШ „Драгољуб Илић“, Драчић
ИО Бачевци