aleksandra13081971

ŠKOLA I MI

СЛУШАЈ МУДРУ РЕЧ СТАРИЈЕГ – ВУК СТЕФАНОВИЋ КАРАЏИЋ

IMG_6194

Тематски дан предвиђен на нивоу сва четири разреда.

Наставни предмети: српски језик и два часа ликовне културе

Наставне јединице:

1. и 2. разред :

– Слушај мудру реч старијег – народне умотворине и В. С. Караџић

– Лик Вука С.Караџића

3. и 4. разред:

– Живот и  дело Вука С. Караџића

– Лик Вука С.Караџића

Тип часа : Обрада

Обрада

Наставна средства:

– Припремљени радови о животу и раду В. С. Караџића

– свеске

– домаћа лектира

– слике

– блок

– водене боје, лепак, тканина, вуница

Циљеви, задаци и исходи:

-уочити лик В.С.Караџића и значај народних умотворина које је записивао

– развијати говорну културу

– уочити животни пут В.С.Караџића

– значај дела В.С.Караџића за наш народ и културу

Кораци у реализацији ( време ):

– Истицање циља часа

– Самостално излагање ученика

– Записвање на табли важнијих детаља из живота и рада Вука Стефановића Караџића

– Разговор о народним умотворинама

– Повратна информација

– Подела у групе и цртање лика Вука Стефановића Караџића

– Изложба радова

1. корак:

– Истиче се циљ данашњег часа и краћи разговор са ученицима о Вуку Стефановићу Караџићу,њихово познавање овог нашег великана.

2. корак:

– Ученици првог и другог разреда слушају о животу и делу Вука Стефановића Караџића.

-Ученици 3. и 4.  разреда су имали за задатак да напишу нешто о животу и делу В.С.Караџића,што си и урадили.

Написали су његов живот од рођења 1787.године у селу Тршићу,школовање и животни пут све до смрти 1864 године у Бечу.

Ученици су упознати са културним и духовним значајем В.С.Караџића као личност.

Створио је Српски речник, граматику и прикупљао народне умотворине.Написао је азбуку од 30 слова и правило које важи и данас: „Пиши као што говориш, читај као што је написано“.

Сачувао је многе народне песме, бајке и приче од заборава, писац је Српског рјечника са граматиком,Писменице (граматике),Живота и обичаја српског народа.

Са њим смо очували наш језик и интегритет српског народа.

Наслеђе које нам је оставио Вук Стефановић Караџић треба чувати и неговати, јер дела се не заборављају.

3. корак:

– Ученицима се записују битни детаљи из живота и рада Вука Стефановића  Караџића на табли. И сви ученици то преписују у свеске.

4. корак:

– Разговор о народним умотворинама : питалице,пословице, загонетке,анегдоте.

Питалице су народне причице у облику питања и одговора.Оне су кратке причице у облику питања и одговора. По правилу није важно ко пита, али је битно коме се4 поставља питање.

Пр. Питали миша:

– У којем селу се најбоље живи?

– У оном где нема мачака.

Пословице су кратке и сажете мудре изреке. Народ пословицама износи своја знања и мудрости које су резултат животног искуства.

Пр. Поштење је најбоље ногледало.

Образ нема цене.

Сваком своја мајка мила.

Загонетке чини задатак. Треба знати одговор – одгонетку.У нјима се скрива право значење кроз игру речи.

Пр. Целог века преде, жицу јој не видиш?

Ја вас носим, а ви мене?

Кроз стакло уђе, а не пробије га?

Анегдоте су причице у којима се духовито прича о разним догађајима и личностима.То су кратке шаљиве досетке у којима се обично јављају народни мудријаши. Многе анегдоте су везане за познате личности као што су : Свети Сава, Марко Краљевић и др.

Учитељица ученицима чита по неку питалицу, загонетку, пословицу и анегдоту. Сви заједно  коментаришемо питалице, пословице и анегдоте и одгонетамо загонетке.

5. корак: Понављамо шта смо данас научили одговарајући на питања.

– Ученици су подељени у две мешовите групе и у договору одговарају на постављена питања.

6. корак: Подељени у  две мешовите групе ученици добијају задатак из ликовне културе: Лик Вука Стефановића Караџића. У раду користе водене и темпера боје, тканину, вуницу и лепак.

7.корак : – Изложба радова и похвале за обе групе.

 

 

 

 


Оставите одговор

Молимо вас да се пријавите користећи један од следећих начина да бисте објавили свој коментар:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: