aleksandra13081971

ŠKOLA I MI

Тематски час о В. С. Караџићу

 

ВУК СТЕФАНОВИЋ КАРАЏИЋ- тематски час

Разред: Неподељена школа ( од првог до четвртог разреда )

Предмет: Српски језик у корелацији са ликовном културом

Наставна јединица: Вук Стефановић Караџић

Тип часа: Обрада

Облик рада: Групни

Наставне методе: Вербална, кооперативна,

Наставна средства: слике, блок, фломастери, дрвене боје, домаћа лектира, глина, пластелин, дрвени предмети, припремљени радови.

Циљеви, задаци и исходи:

  • за 1. разред: уочити лик В.С. Караџића и његов значај
  • за 2. разред: уочити значај народних умотворина за наш народ и културу
  • за 3. разред: развијати говорну културу

уочити животни пут В.С.Караџића

  • за 4. разред: значај дела В.С.Караџића за наш народ и културу

Активности ученика: слика, осмишљава,записује, чита, слуша, прича,прави, посматра

Кораци у реализацији (време): – Истицање циља часа

– Самостално излагање ученика

– Анализа изложеног

– Повтарна информација

– Изложба радова

1. корак:  – Истиче се циљ данашњег часа

– Ученици првог разреда показују слике Вука С.Караџића које су требали да сакупе док ученици другог разреда читају народне умотворине које су пронашли, а да их је сакупио В.С.Караџић

Чита се песма:“Вуку Караџићу“, коју је написао Ранко Симовић

– ученици првог и другог разреда затим прелазе на сликање лика В.С.Караџића и на прављење предмета из његовог доба

2.корак: -Ученици 3. разреда су имали за задатак да напишу нешто о животу В.С.Караџића,што си и урадили.

Написали су његов живот од рођења 1787.године у селу Тршићу,школовање и животни пут све до смрти 1864 године у Бечу.

Након излагања придружили су се ликовној радионици са елементима народне традиције

3. корак: – Четврти разред је упознао њихове другове са културним и духовним значајем В.С.Караџића као личност.

Створио је Српски речник, граматику и прикупљао народне умотворине.Написао је азбуку од 30 слова и правило које важи и данас: „Пиши као што говориш, читај као што је написано“.

Сачувао је многе народне песме, бајке и приче од заборава, писац је Српског рјечника са граматиком,Писменице (граматике),Живота и обичаја српског народа.

Са њим смо очували наш језик и интегритет српског народа.

Наслеђе које нам је оставио Вук Стефановић Караџић треба чувати и неговати, јер дела се не заборавњају.

4. корак: – Са ученицима се анализира данашњи час и сви заједно записујемо шта смо научило о В.С.Караџићу.

5. корак: – Разгледање изложбе ликовних радова и предмета везаних за Вука Стефановића Караџића који су ученици поставили у једном делу учионице.


Оставите одговор

Молимо вас да се пријавите користећи један од следећих начина да бисте објавили свој коментар:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: