aleksandra13081971

ŠKOLA I MI

ЖЕЉЕ И ВЕРА ЈЕДНЕ ДУШЕ

ЖЕЉЕ И ВЕРА ЈЕДНЕ ДУШЕ

            Новогодишњи и божићни празници су нешто што свако од нас с радошћу и нестрпљењем очекује.

Нову годину прослављају сви народи, па тако и ми. Радујемо се свечаној атмосфери у кући, окупљању породице, као и пријатељима.Једни другима у поноћ пожелимо најлепше жеље.И ту се прича о жељама и свечаним данима не завршава.После Нове године стиже нам Божић, неизбрисиви део нашег народа. То је празник рођења новог живота, празник деце и детињства, родитељства, очинства и материнства. Овај празник испуњен је најлепшим верским обичајима и обредима. Испуњен је љубављу међу људима, јер се тада људи мире и праштају једни другима увреде нанете преко године и цео народ постаје једна душа.

Тема као што су Нова година и Божић одишу својом лепотом, и деци су веома драги, зато уживају на часовима у којима могу да покажу шта знају и умеју о овим празницима.

Разред: Неподељена школа ( од првог до четвртог разреда )

Предмети: Српски језик ( сва четири разреда ), математика (сва четири разреда), и два часа ликовне културе (сва четири разреда)

Наставна јединица: Празници нам стижу – Жеље и вера једне душе

Облик рада: У паровима

Наставне методе: вербална, кооперативна, дијалошка.

Наставна средства: наставни листићи, свеске, табла, писани радови, фломастери, дрвене бојице, колаж папир, лепак, вата, украсни папир и траке.

Циљеви, задаци и исходи:

Уочити значај лепоту Нове године и Божића за наш народ и културу.

Активност ученика: чита, пише, црта, лепи,  посматра,закључује.

Кораци у реализацији:  – слајд о Новој години и Божићу

– разговор о теми и записивање на табли

– рецитовање песама о Новој години

– читање рада о Божићу

– одговарање на питања

– повратна информација

– рад на новогодишњим и божићним задацима из

математике

– повратна информација

– ликовни радови ученика

– изложба радова

– китимо јелку

1. корак: Ученици гледају припремљен слајд о Новој години и Божићу.

2. корак: Кратак разговор о гледаном слајду.

3. корак: Ученици првог и другог разреда су рецитовали песме о Новој години.

Први разред: „Срећна Нова година“,Душан Радовић.

Други разред: „ Уочи Нове године“,Драган Лукић.

4. корак: Ученици трећег и четвртог разреда су имали за задатак да напишу све што знају о Божићу и обичајима везаних за овај празник. Ученици су читали свој рад.

5. корак: Ученици су добили питања везана за њихове неставне јединице

СРЕЋНА НОВА ГОДИНА

                                                   Душан Радовић

ПИТАЊА ЗА 1. РАЗРЕД:

  1. Ко нам доноси поклоне за Нову годину?
  2. Где трепти звезда плавим оком?
  3. Опиши Деда Мраза.
  4. Шта све деца желе за Нову годину?
  5. Шта песник у песми жели свој деци за Нову годину?
  6. Шта ви желите да добијете као поклон за Нову годину?
  7. Да ли шаљете некоме честитику за Нову годину?

ДРУГИ РАЗРЕД:

                          Уочи Нове године

                                                                                                       Уочи Године нове

                                                                                                       када тата плату прими,

                                                                                                       у трамвај обично седне

                                                                                                      и нешто шапуће зими.

                                                                                                      Тако обиђе варош

                                                                                                      и радње по њој расуте

                                                                                                      Из једног излога чудног

                                                                                                      купи ми ципеле жуте.

                                                                                                     И тамо где књига има

                                                                                                     успори корак тата,

                                                                                                     озбиљно гледа по њима

                                                                                                     и хвата се за врата.

                                                                                                     Унутра чика – продавац

                                                                                                    упита: – Шта би сте желели?

                                                                                                   А тата њему каже:

                                                                                                  – Мој дечак бајке жели!

                                                                                                  И када увече кући

                                                                                                  донесу тату стазе,

                                                                                                  ја примим поклон и кажем:

                                                                                                 – Хвала ти, Деда Мразе!

                                                                                                                                            Драган Лукић

ПИТАЊА:

  1. Шта ради тата уочи Нове године?
  2. Које боје ципеле купи?
  3. Испред које радње тата успори корак?
  4. Коју књигу тата тражи за сина?
  5. Којим речима се дечак захваљује тати?
  6. Шта би ти волео да добијеш за Нову годину?

ТРЕЋИ И ЧЕТВРТИ РАЗРЕД:

ПИТАЊА:

  1. 1.     Зашто се празнује Божић?
  2. 2.     Шта јеБадњи дан добио име?
  3. 3.     Зашто се уноси слама у кућу?
  4. 4.     Шта је „чесница“?
  5. 5.     Који наши обичаји су везани за Божић?
  1. корак: Повратна информација, ученици читају своје одговоре по групама.
  2. корак: Ученици по разредима добијају задатке из математике.

ЗАНИМЉИВИ ЗАДАЦИ ЗА 1. РАЗРЕД:

  1. Милан је купио 10 ватромета за Нову годину. Аца 4 ватромета мање од Милана. Колико је ватромета купио Аца?
  2. Каћа је купила 4 украса. Мама јој је дала још 3. Колико је украса имала Каћа?
  3. Свећица за јелку кошта 8 динара, а прскалица 3 динара мање. Колико кошта прскалица?Колико се прскалица може купити уместо једне свећице?
  4. Јова има  16 лампиона, а Васа 13. Ко има више и за колико?
  5. Ива је добила 9 балона. 3 су била црвена, а остали жути. Колико је Ива добила жутих балона?
  6. У једном реду је засађено 5 јелки, а у другом 4 јелке више. Колико је укупно засађено јелки у дугом реду?
  7. У једном тањиру има 8 колача, а у другом за 2 више.Колико има колача у другом тањиру?

НОВОГОДИШЊИ И БОЖИЋНИ ЗАДАЦИ ЗА 2. РАЗРЕД:

  1. Ана је купила два украса за јелку. Сваки украс је платила 9 динара. Колико је Ана платила оба украса?
  2. Маја има 6 ораха, Сања 7 пута више од ње. Колико ораха има Сања, а колико имају заједно?
  3. Маша је за  Бадњи дан испод стола ставила 6 бомбона, њен брат је ставио 9 пута више од ње.Колико је бомбона укупно било испод стола?
  4. Деда Мраз је у четири новогодишња пакетића спаковао по 9 играчака. Колико је укупно играчака било у пакетићаима?
  5. Продавац је у пет кеса имао по 8 бадњака. Колико је бадњака било укупно у кесама?
  6. Саша је купио 6 паковања прскалица, Јован 7 пута више. Колико је прскалица купио Јован? Колико су укупно имали прскалица Саша и Јован?

НОВОГОДИШЊИ И БОЖИЋНИ ЗАДАЦИ ЗА 3. РАЗРЕД:

  1. Урош је имао 180 украса. Разбио је неколико, тако да му је остало још 121. Колико је Урош разбио украса?
  2. У једном џаку су биле играчке.Деда Мраз је  додао још 134 играчке. Тог тренутка у џаку је  било 400 играчака.Колико је играчака било у џаку на почетку?
  3. У расаднику су биле јелке. Продавац је продао 163 јелке, тако да је остало још  369. Колико је јелки било у расаднику на почетку?
  4. У чинији има више од 6 сувих шљива , а мање од 20. Одреди решења неједначине.
  5. У кутији има неколико балона. Мама је узела 33 балона,тако да их је остало  још 100 у кутији. Колико је балона било у кутији?

С обзиром да је у четвртом разреду дете са посебним потребама, он је био укључен у рад ученика трећег разреда.

 8. корак: Повратна информација –  читамо решења задатака и утврђујемо њихову тачност.

9. корак: Ученици наредна два часа из ликовне културе раде два ликовна паноа. Подељени су у две мешовите групе.

Прва група је радила новогодишњу слику, а друга група слику везану за Божић.

Након завршених ликовних радова, имали су за задатак да направе по једну новогодишњу честитику свако за себе.

10. корак: По завршетку, радови су истакнути на паноу и зиду, као и све што су радили у данашњем дану.

11.корак: Весели и расположени били су одушевљени оним што су радили и направили, па смо у том расположењу окитили сви заједно новогодишњу јелку.

Деца воле дане када могу заједно да раде на задатим задацима, без обзира да ли је у питању обрада нове лекције или утврђивање. Усмерени једни на друге уче се толеранцији, слушању и поштовању личности поред себе. Указују једни другима на грешке, али и на добре ствари које ураде.

PRAZNICI

« Тематски дани и часови


Оставите одговор

Молимо вас да се пријавите користећи један од следећих начина да бисте објавили свој коментар:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: