ЖЕЉЕ И ВЕРА ЈЕДНЕ ДУШЕ
ЖЕЉЕ И ВЕРА ЈЕДНЕ ДУШЕ
Новогодишњи и божићни празници су нешто што свако од нас с радошћу и нестрпљењем очекује.
Нову годину прослављају сви народи, па тако и ми. Радујемо се свечаној атмосфери у кући, окупљању породице, као и пријатељима.Једни другима у поноћ пожелимо најлепше жеље.И ту се прича о жељама и свечаним данима не завршава.После Нове године стиже нам Божић, неизбрисиви део нашег народа. То је празник рођења новог живота, празник деце и детињства, родитељства, очинства и материнства. Овај празник испуњен је најлепшим верским обичајима и обредима. Испуњен је љубављу међу људима, јер се тада људи мире и праштају једни другима увреде нанете преко године и цео народ постаје једна душа.
Тема као што су Нова година и Божић одишу својом лепотом, и деци су веома драги, зато уживају на часовима у којима могу да покажу шта знају и умеју о овим празницима.
Разред: Неподељена школа ( од првог до четвртог разреда )
Предмети: Српски језик ( сва четири разреда ), математика (сва четири разреда), и два часа ликовне културе (сва четири разреда)
Наставна јединица: Празници нам стижу – Жеље и вера једне душе
Облик рада: У паровима
Наставне методе: вербална, кооперативна, дијалошка.
Наставна средства: наставни листићи, свеске, табла, писани радови, фломастери, дрвене бојице, колаж папир, лепак, вата, украсни папир и траке.
Циљеви, задаци и исходи:
Уочити значај лепоту Нове године и Божића за наш народ и културу.
Активност ученика: чита, пише, црта, лепи, посматра,закључује.
Кораци у реализацији: – слајд о Новој години и Божићу
– разговор о теми и записивање на табли
– рецитовање песама о Новој години
– читање рада о Божићу
– одговарање на питања
– повратна информација
– рад на новогодишњим и божићним задацима из
математике
– повратна информација
– ликовни радови ученика
– изложба радова
– китимо јелку
1. корак: Ученици гледају припремљен слајд о Новој години и Божићу.
2. корак: Кратак разговор о гледаном слајду.
3. корак: Ученици првог и другог разреда су рецитовали песме о Новој години.
Први разред: „Срећна Нова година“,Душан Радовић.
Други разред: „ Уочи Нове године“,Драган Лукић.
4. корак: Ученици трећег и четвртог разреда су имали за задатак да напишу све што знају о Божићу и обичајима везаних за овај празник. Ученици су читали свој рад.
5. корак: Ученици су добили питања везана за њихове неставне јединице
СРЕЋНА НОВА ГОДИНА
Душан Радовић
ПИТАЊА ЗА 1. РАЗРЕД:
- Ко нам доноси поклоне за Нову годину?
- Где трепти звезда плавим оком?
- Опиши Деда Мраза.
- Шта све деца желе за Нову годину?
- Шта песник у песми жели свој деци за Нову годину?
- Шта ви желите да добијете као поклон за Нову годину?
- Да ли шаљете некоме честитику за Нову годину?
ДРУГИ РАЗРЕД:
Уочи Нове године
Уочи Године нове
када тата плату прими,
у трамвај обично седне
и нешто шапуће зими.
Тако обиђе варош
и радње по њој расуте
Из једног излога чудног
купи ми ципеле жуте.
И тамо где књига има
успори корак тата,
озбиљно гледа по њима
и хвата се за врата.
Унутра чика – продавац
упита: – Шта би сте желели?
А тата њему каже:
– Мој дечак бајке жели!
И када увече кући
донесу тату стазе,
ја примим поклон и кажем:
– Хвала ти, Деда Мразе!
Драган Лукић
ПИТАЊА:
- Шта ради тата уочи Нове године?
- Које боје ципеле купи?
- Испред које радње тата успори корак?
- Коју књигу тата тражи за сина?
- Којим речима се дечак захваљује тати?
- Шта би ти волео да добијеш за Нову годину?
ТРЕЋИ И ЧЕТВРТИ РАЗРЕД:
ПИТАЊА:
- 1. Зашто се празнује Божић?
- 2. Шта јеБадњи дан добио име?
- 3. Зашто се уноси слама у кућу?
- 4. Шта је „чесница“?
- 5. Који наши обичаји су везани за Божић?
- корак: Повратна информација, ученици читају своје одговоре по групама.
- корак: Ученици по разредима добијају задатке из математике.
ЗАНИМЉИВИ ЗАДАЦИ ЗА 1. РАЗРЕД:
- Милан је купио 10 ватромета за Нову годину. Аца 4 ватромета мање од Милана. Колико је ватромета купио Аца?
- Каћа је купила 4 украса. Мама јој је дала још 3. Колико је украса имала Каћа?
- Свећица за јелку кошта 8 динара, а прскалица 3 динара мање. Колико кошта прскалица?Колико се прскалица може купити уместо једне свећице?
- Јова има 16 лампиона, а Васа 13. Ко има више и за колико?
- Ива је добила 9 балона. 3 су била црвена, а остали жути. Колико је Ива добила жутих балона?
- У једном реду је засађено 5 јелки, а у другом 4 јелке више. Колико је укупно засађено јелки у дугом реду?
- У једном тањиру има 8 колача, а у другом за 2 више.Колико има колача у другом тањиру?
НОВОГОДИШЊИ И БОЖИЋНИ ЗАДАЦИ ЗА 2. РАЗРЕД:
- Ана је купила два украса за јелку. Сваки украс је платила 9 динара. Колико је Ана платила оба украса?
- Маја има 6 ораха, Сања 7 пута више од ње. Колико ораха има Сања, а колико имају заједно?
- Маша је за Бадњи дан испод стола ставила 6 бомбона, њен брат је ставио 9 пута више од ње.Колико је бомбона укупно било испод стола?
- Деда Мраз је у четири новогодишња пакетића спаковао по 9 играчака. Колико је укупно играчака било у пакетићаима?
- Продавац је у пет кеса имао по 8 бадњака. Колико је бадњака било укупно у кесама?
- Саша је купио 6 паковања прскалица, Јован 7 пута више. Колико је прскалица купио Јован? Колико су укупно имали прскалица Саша и Јован?
НОВОГОДИШЊИ И БОЖИЋНИ ЗАДАЦИ ЗА 3. РАЗРЕД:
- Урош је имао 180 украса. Разбио је неколико, тако да му је остало још 121. Колико је Урош разбио украса?
- У једном џаку су биле играчке.Деда Мраз је додао још 134 играчке. Тог тренутка у џаку је било 400 играчака.Колико је играчака било у џаку на почетку?
- У расаднику су биле јелке. Продавац је продао 163 јелке, тако да је остало још 369. Колико је јелки било у расаднику на почетку?
- У чинији има више од 6 сувих шљива , а мање од 20. Одреди решења неједначине.
- У кутији има неколико балона. Мама је узела 33 балона,тако да их је остало још 100 у кутији. Колико је балона било у кутији?
С обзиром да је у четвртом разреду дете са посебним потребама, он је био укључен у рад ученика трећег разреда.
8. корак: Повратна информација – читамо решења задатака и утврђујемо њихову тачност.
9. корак: Ученици наредна два часа из ликовне културе раде два ликовна паноа. Подељени су у две мешовите групе.
Прва група је радила новогодишњу слику, а друга група слику везану за Божић.
Након завршених ликовних радова, имали су за задатак да направе по једну новогодишњу честитику свако за себе.
10. корак: По завршетку, радови су истакнути на паноу и зиду, као и све што су радили у данашњем дану.
11.корак: Весели и расположени били су одушевљени оним што су радили и направили, па смо у том расположењу окитили сви заједно новогодишњу јелку.
Деца воле дане када могу заједно да раде на задатим задацима, без обзира да ли је у питању обрада нове лекције или утврђивање. Усмерени једни на друге уче се толеранцији, слушању и поштовању личности поред себе. Указују једни другима на грешке, али и на добре ствари које ураде.
Оставите одговор