aleksandra13081971

ŠKOLA I MI

ИЗМАМИМО ОСМЕХ – тематски дан

ИЗМАМИМО ОСМЕХ – тематски дан посвећен деци са посебним потребама

                Ако желимо некоме да измамимо осмех на лицу, најрадије би тај осмех видели на лицима наших вршњака са посебним потребама.У жељи да знају да на њих мислимо, урадили смо тематски дан посвећен баш њима.

У нашем одељењу, у жељи да учинимо нешто посебно, смислили смо да обрадујемо наше другаре, децу са посебним потребама. Поводом те идеје одржали смо часове и  на тај начин пробали да им макар, на један дан будемо ближи и  дамо им наду за боље сутра.

Разред: Неподељена школа ( од 1. Разреда до 4. Разреда)

Наставни предмети: Српски језик, музичка култура и два часа ликовне културе.

Тип часова: обрада

Наставна средства: свеске, хамери са исписаним текстовима, музички диск, картопни у боји, сличице из часописа, фломастери и дрвене бојице, лепак, украсне траке.

Циљеви, задаци и исходи:

–          Разумети различитост међу људима

–          Уочити и разумети термин „особе са посебним потребама“

–          Развијати осећај одговорности везан за особе са посебним потребама

–          Неговање пријатељства и другарства везаних за особе са посебним потребама

Корелација: Природа и друштво

На часу српског језика ученицима је прочитана песмица „ Сусрет два пужа“, Татјане Ђулинац, која је била написана на хамеру и залепљена на табли. Разговарали смо о песми, ликовима из песме и о томе да, како постоје разлике међу животињама, у овом случају пужевима, тако постоје и разлике међу људима.

Ученици су потом подељени у две групе: први и други разред, трећи и четврти разред.

Обе групе су добили питања на које су требали да одговоре, а везани за текст.

Питања за 1. групу:

  1. Ко се срео у трави?
  2. Шта су пужеви приметили?
  3. Шта је питао пуж са кућицом свог пријатеља?
  4. Коју предност наводи пуж голаћ?

 

Питања за 2. групу?

  1. Од колико строфа се састоји ова песма?
  2. Свакој строфи дај наслов?
  3. Да ли постоје разлике и међу људима , као и изумеђу пужева?
  4. Напиши поруку песме.

Након читања одговора на питања, ученици су тему, место, време, ликове и поруку записали у своје свеске.

Уследио је час музичке културе, где су ученици учили песму по слуху. Наслов песме је: „Не ругај се“. Песма је такође била написана на хамеру, учитељица је прочитала песму, да би ученици лакше могли и сами да је прочитају. Затим је уследила интерпретација песме са диска. Ученици су је одслушали два пута, па су затим уз помоћ учитељице певали сви заједно, строфу по строфу.На крају ученици су певали у паровима или свако за себе, како су то сами желели.

Уз слушање песме прешли смо на часове ликовне културе, где су ученици имали за задатак да направе за своје вршњаке са посебним потребама новогодишње честитке и да у њима за њих напишу по неку лепу поруку.

Ученици су са великим ентузијазмом радили честитке, поготово што су знали да ће оне отићи у праве руке и  измамити осмех њихових вршњака у једној основној школи у Ваљеву, где деца са посебним поребама уче и друже се.

Часови су позитивно утицали на децу, јер су на крају часова и сами рекли да смо сви исти и да сви заслужујемо срећу и своје место под овим небом.

« Тематски дани и часови


Оставите одговор

Молимо вас да се пријавите користећи један од следећих начина да бисте објавили свој коментар:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: