aleksandra13081971

ŠKOLA I MI

Свети Сава – тематски дан

Свети Сава, личност нашег народа која заслужује да се спомиње и пише о њему. Свака генерација с поносом учи о животу и делима овог великана, човека који се изборио за самосталност рашке архиепископије и поставио темеље данашње Српске православне цркве.

Тема „Свети Савa“ је предвиђена као тематски дан на нивоу сва четири разреда.

 

СВЕТИ САВА – тематски час

Наставни предмети: Музичка култура,  српски језик и ликовна култура ( 2 часа)

Наставна јединице : Музичка култура: Химна Светом Сави – обрада

Српски језик:

  1. разред: Свети Сава и ђаци – обрада
  2. разред: Свети Сава, отац и син – обрада
  3. разред: Свети Сава и сељак без среће
  4. разред: Живот и дело Светог Саве – реферат

Наставна средства: Први разред: – Буквар, свеске, припремљени наставни листићи, хамер, фломастери, дрвене боје и музички диск.

Други разред:Читанка,свеске,  припремљени наставни листићи, хамер, водене боје, музички диск.

Трећи разред: Читанка, свеске, темпера боје, хамер и музички диск.

Четврти разред: припремљени радови о животу и делу Светог Саве, хамер, темпера боје и музички диск.

Циљеви, задаци и исходи: –  уочити значај лика Светог Саве за српски народ

–          уочити животни пут Светог Саве

–          схватити значај народних прича и песама

Активност ученика: Слика, осмишљава,записује, чита, слуша, прича, посматра, истражује.

Кораци у реализацији( време); – Истицање циља часа

– Певање песме по слуху – Химна Светом Сави

– Појам народне приче и песме

– Рад на задатим текстовима о Светом Сави

– Повратна информација првог, другог и трећег разреда

– Читање реферата четвртог разреда о Светом Сави

– Рад лика Светог Саве на хамерима по групама

– Изложба плаката и сликање

1. корак: – Истиче се циљ данашњег часа и краћи разговор са ученицим о Светом Сави,њихово познавање овог нашег великана.

2. корак: – Сва четири разреда су учила „Химну Светом Сави“, по слуху. Ученицима је прво пуштана химна са музичког диска, потом су певали строфу по строфу, да би је сви брже запамтили и научили.Након тога ученици су химну певали појединачно, у паровима и групицама.

3. Пре него што се почело радити на текстовима предвиђеним за овај дан, ученици трећег и четвртог разреда су објаснили првом и другом разреду појам народне приче и песме.То смо записали на табли, да би ученици првог и другог разреда могли да запишу у своје свеске.

4. корак: Учитељица је 1. разреду прочитала текст „Свети Сава и ђаци“. Заједно су одредили тему, местo и ликове у причи. Потом се анализирао лик Светог Саве, да би ученици могли лакше да одговоре на питања.Ученици су по разредима радили у паровима.

СВЕТИ САВА И ЂАЦИ – народна прича

Тема: Украдени мед

Место: У школи

Време: Пре подне

Ликови: Свети Сава и ђак

Особине Светог Саве: Мудар, досетљив, паметан.

ПИТАЊА:

  1. Шта је један ђак урадио?
  2. Шта је Свети Сава урадио?
  3. Зашто је Свети Сава рекао да ће пчела пасти на капу?
  4. Заокружи особине Светог Саве које се показују у тексту:

мудар       леп       храбар      досетљив

2. и 3.  разред је имао за задатак да унапред прочита код куће за домаћи текстове које смо данас требали да обрађујемо. Пошто су то испоштовали, добили су наставни листић са питањима. Одговори на питања требало би да им помогну да одреде тему текста, место дешавања радње, ликове, особине ликова и поруку у тексту.

ПИТАЊА ЗА ДРУГИ РАЗРЕД:

СВЕТИ САВА, ОТАЦ И СИН – народна прича

  1. Шта је отац замерио сину?
  2. Шта је син замерио оцу?
  3. Како им је Свети Сава показао ко кога треба да слуша?
  4. Зашто Свети Сава употребљава реч „несрећни“ када се обраћа сину?
  5. Шта је Свети Сава рекао на крају приче?

На основу одговора одреди:

Тема приче:

Ликови у причи:

Особоне Светог Саве:

Порука приче:

ПИТАЊА ЗА ТРЕЋИ РАЗРЕД:

СВЕТИ САВА И СЕЉАК БЕЗ СРЕЋЕ– народна прича

ПИТАЊА:

  1. Шта је недостајало богатом сељаку?
  2. С којом намером се упутио у свет?
  3. Зашто се за савет увек обраћао седокосим старцима?
  4. Где је срећа по мишљењу седокосих стараца?
  5. Како је Свети Сава објаснио у чему је срећа?
  6. Шта је за тебе срећа?

На основу одговора одреди:

Тема приче :

Место:

Ликови:

Особине Светог Саве:

Особине сељака:

Порука приче:

5.корак: Повратна информација парова, првог, другог и трећег разреда. Парови су читали одговоре на своја питања, на која су успешно одговорили и тиме одлично анализирали  задати текст ( 2. и 3. Разред)

6. корак: Ученици четрвтог разреда су имали за задатак да пронађу и напишу све што знају о животу и раду Светог Саве. Док су читали свој задатак остали ученици су пажљиво слушали и тиме смо објединили и заокружили тематику о постојању и мисији Светог Саве.

7. корак: Ученици су подељени у две мање групе,које су имале за задатак да нацртају лик Светог Саве.

8. корак: Радови су се окачили, анализирали и онда смо се сликали поред њих.

« Тематски дани и часови


Оставите одговор

Молимо вас да се пријавите користећи један од следећих начина да бисте објавили свој коментар:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: