aleksandra13081971

ŠKOLA I MI

ЈЕСЕН У МОМ СОКАКУ

ЈЕСЕН У МОМ СОКАКУ – ТЕМАТСКИ ДАН

Разред: Неподељена школа ( од првог до четвртог разреда и предшколска група )

Предмети: Музичка култура (сви разреди и предшколци), српски језик  (сви разреди и предшколци) и ликовна култура ( два часа,сви разреди и предшколци)

Наставна јединица: Јесен у мон сокаку

Облик рада: У паровима и групама

Наставне методе: вербална, кооперативна, дијалошка.

Наставна средства: наставни листићи, осушено лишће, зрнасти плодови ( пасуљ, кукуруз, пшеница), колаж папир, лепак,.

Циљеви, задаци и исходи:

Уочити промене које се дешавају у јесен, одлике јесени, њене лепоте и чари, развијање говорне културе и рада у паровима и групи.

Активност ученика: чита, пише, прави, посматра,закључује, црта, боји, лепи.

Кораци у реализацији:  – разговор о јесени – истицање циља часа

– слушање и учење песме по слуху „Иде јесен“

– подела парова и група

– подела наставних листића

– самосталан рад парова и рад групе

– повратна информација

– ликовни рад у групама

– изложба радова и сликање

1. корак: Са ученицима се разговара о актуелном годишњем добу – јесени.Разговара се о одликама јесени, дешавањима у природи,као и њеним лепотама.

2. корак: На часу музичке културе сви ученици и предшколци су учили песму по слуху „Иде јесен“.Речи песме су биле записане и окачене на табли, како би сва деца могла што пре да је упамте.Прво смо песму прочитали с обзиром да предшколци и ученици првог разреда не умеју да читају.Затим је учитељица ученицима два пута отпевала песму, након чега смо је певали сви заједно.По жељи су ученици после тога певали у паровима или посебно свако за себе.

3. корак: Ученици су подељени у паровима по разредима док су предшколци били у групи.Ученицима од 1. до 4. разреда је дат материјал који су требали да ураде на часу српског језика.Са 1. разредом и предшколском групом радила је учитељица на тексту „Шетња“.

4. корак: 1.разред и предшколска група је слушала док је учитељица читала текст „Шетња“. Након тога уследио је разговор о тексту.Учитељица је постављала питања везана за текст, на која су ученици одговарали.

Текст и питања:

Шетња

Стигла је јесен.Небо је тмурно. Земља мирише на влагу.Трава је увела.Ласте су одлетеле на југ.Ветар љуља гране и разноси  опале листове.

Љиљана и Мила н су добри другари. Они стално иду заједно у шетњу. Понесу лопту и играју се у шуми. Једног дана су се попели на брдо. Посматрали су.

-Баш је лепа наша домовина.

Љиљана маше и поздравља последњи лист на грани.

Питања за први разред и предшколце:

  1. Које годишње доба је описано у причи?
  2. Какво је небо?
  3. На шта мирише земља?
  4. Каква је трава?
  5. Где су одлетеле ласте?
  6. Шта ради ветар?
  7. Ко су добри другари?
  8. Где они заједно иду?
  9. Шта понесу у шуму да се играју?
  10. Где су се попели једног дана?
  11. Шта су посматрали?
  12. Шта су закључили о њиховој домовини?
  13. Кога је Љиљана поздравила махањем?

Када су ученици дали одговоре на питања, добили су за задатак да на сваком наставном листу, испод питања нацртају нешто из приче коју су слушали.

2. разред  је имао да од  датих речи напише састав на тему: Јесен у шуми. Понуђене речи су биле: ветар, облаци, шума, жуто лишће, веверица, јесен, лешник, киша. Рад је био у пару.

3. разред  је такође има задате речи, али су требали да напишу састав на тему: Јесен у мом сокаку. Задате речи су биле: врабац, магла, облаци, ветар, сокак, барице. јесен, киша, жуто лишће.Рад се одвијао у паровима.

4. разред  је радио на песми „Јесен“, Војислава Илића.Песма је обрађена по интерактивној настави. Ученици су морали песму да прочитају, напишу значења непознатих речи, затим да одговоре на питања и тек након тога да одреде тему, песме, песничке слике ,поруку песме и да извуку закључак о појму персонификације.

ЈЕСЕН

                                    Војислав Илић

                                Непознате речи:

  1. _________
  2. _________
  3. _________
  4. _________
  5. _________
  6. _________
  7. _________
  8. _________
  9. _________

ПИТАЊА:

  1. Којим бојама је проказана јесен у песми?
  2. Како је јесен представљена у овој песми?
  3. Зашто је песник назвао јесен царицом?
  4. Каква је трава у песми?
  5. Шта нам све доноси јесен у другој строфи?
  6. Какве ћуди је јесен?
  7. Опиши јесењу вечер у трећој строфи.
  8. Напиши како тумачиш пишчеву мисао да прошлост васкрсава?
  9. Зашто је шапутање страсно?
  10. Чему доприносе описни придеви у песми?
  11. Тема песме:
  12. Песничке слике:

1.

2.

3.

4.

Порука:

Персонификација је __________________________________________

5. корак: Самостални рад парова и група на задатим задацима.

6. корак: Када су парови и група завршили своје радове, уследило је читање састава и одговора.Сви учленици су похваљени за труд и рад из српског језика.

7. корак: На часовима ликовне култире сви ученици су подељени у две групе, различите старосне доби.

Прва група је добила за задатак да на хамеру осмисли рад на тему „Јесен у мом сокаку“. Друга група је имала тему „Јесен у шуми“.Ученици су се користили различитим ликовним материјалима и техникама.Радило се два часа, деца су уживала и са великим ентузијазмом учествовала у раду.

8. корак: Радове смо окачили и срећни и задовољни се сликали уз њих.

« Тематски дани и часови


Оставите одговор

Молимо вас да се пријавите користећи један од следећих начина да бисте објавили свој коментар:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: