Припрема за један тематски час – неподељена школа
ВУК СТЕФАНОВИЋ КАРАЏИЋ- тематски час
Датум |
РАЗРЕД |
|||
I |
II |
III |
IV |
|
Наставни предмет |
Српски језик Ликовна култура |
Српски језик Ликовна култура |
Српски језик Ликовна култура |
Срски језик Ликовна култура |
Наставна јединица |
– С колена на колено – народне умотворине В.С.Караџић – Лик Вука С.Караџића
|
– С колена на колено – народне умотворине В.С.Караџић – Лик Вука С. Караџића
|
– Живот и дело Вука С. Караџића – Лик Вука С.Караџића |
– Живот и дело Вука С.Караџића – Лик Вука С. Караџића |
Тип часа |
Обрада Обрада |
Обрада Обрада |
Обрада Обрада |
Обрада Обрада |
Наставна средства | – Буквар- припремљени наставни листићи-слике
-блок -фломастери и дрвене боје |
– домаћа лектира- припремљени наставни листићи-слике
-блок -фломастери и дрвене боје
|
– припремљени радови о животу и делу Вука С.Караџића- новине- лепак
– хамер – темпера боје – колаж папир |
– Припрмљени радови о животу и делу Вука С.Караџића- новине- лепак
– хамер – темпера боје – колаж папир |
Циљеви, задаци и исходи | -уочити лик В.С.Караџића и значај народних умотворина које је записивао | – уочити лик В.С.Караџића и значај народних умотворина које је записивао | – развијати говорну културу- уочити животни пут В.С.Караџића- значај дела В.С.Караџића за наш народ и културу | – развијати говорну културу- уочити животни пут В.С.Караџића- значај дела В.С.Караџића за наш народ и културу |
Активност ученика | Слика, осмишљава,записује, чита, слуша, прича,прави, посматра, истражује. | |||
Кораци у реализацији(време) | – Истицање циља часа
– Самостално излагање ученика – Рад ученика 3. и 4. разреда на питањима – Повратна информација – Изложба радова |
|||
1. корак | – Истиче се циљ данашњег часа и краћи разговор са ученицима о Вуку Стефановићу Караџићу,њихово познавање овог нашег великана. | |||
2.корак | – Ученици првог и другог разреда слушају о животу и делу Вука Стефановића Караџића. | -Ученици 3. и 4. разреда су имали за задатак да напишу нешто о животу и делу В.С.Караџића, што си и урадили.Ученици су упознати са културним и духовним значајем В.С.Караџића као личност.
Створио је Српски речник, граматику и прикупљао народне умотворине. Сачувао је многе народне песме, бајке и приче од заборава, писац је Српског рјечника са граматиком,Писменице (граматике),Живота и обичаја српског народа. Са њим смо очували наш језик и интегритет српског народа. Наслеђе које нам је оставио Вук Стефановић Караџић треба чувати и неговати, јер дела се не заборављају. -Након завршеног излагања предтавника ове групе, ученици добијају питања на која треба да одговоре као група, а која су везана за све оно што су они требали да напишу о Вуку. |
||
3. корак | – Док ученици 3. и 4. разреда одговарају на питања, са ученицима 1. и 2. разреда се раде народне умотворине које је током свог живота сакупљао и записивао В.С.Караџић.- Учитељица ученицима излаже да у народне умотворине спадају: пословице, загонетке, питалице, анегдоте.
– Питалице су народне причице у облику питања и одговора.Оне су кратке причице у облику питања и одговора. По правилу није важно ко пита, али је битно коме се4 поставља питање. Пр. Питали миша: – У којем селу се најбоље живи? – У оном где нема мачака. – Пословице су кратке и сажете мудре изреке. Народ пословицама износи своја знања и мудрости које су резултат животног искуства. Пр. Поштење је најбоље ногледало. Образ нема цене. Сваком своја мајка мила. – Загонетке чини задатак. Треба знати одговор – одгонетку.У нјима се скрива право значење кроз игру речи. Пр. Целог века преде, жицу јој не видиш? Ја вас носим, а ви мене? Кроз стакло уђе, а не пробије га? –Анегдоте су причице у којима се духовито прича о разним догађајима и личностима.То су кратке шаљиве досетке у којима се обично јављају народни мудријаши. Многе анегдоте су везане за познате личности као што су :Свети Сава, Марко Краљевић и др.
|
– Одговарање на питања, групни облик рада. | ||
4. корак | Ученици добијају загонетке које треба да одгонетну као група, рад. | – Ученици 3. и 4. Разреда читају одговоре на постављена питања. | ||
5.корак | Подељени у ове две групе ученици добијају задатак. Сви раде лик Вука Стефановића Караџића. Стом разликом што се 1. и 2. Разред користи дрвеним бијама и фломастерима. А 3. и 4. Разред секу колаж паипр, и исечке из новина . | |||
6.корак | – Изложба радова и похвале за обе групе. |
Оставите одговор