aleksandra13081971

ŠKOLA I MI

Припрема за један тематски час – неподељена школа

ВУК СТЕФАНОВИЋ КАРАЏИЋ- тематски час

Датум

РАЗРЕД

I

II

III

IV

Наставни предмет

Српски језик

Ликовна култура

Српски језик

Ликовна култура

Српски језик

Ликовна култура

Срски језик

Ликовна култура

Наставна јединица

– С колена на колено – народне умотворине

В.С.Караџић

– Лик Вука С.Караџића

– С колена на колено – народне умотворине

В.С.Караџић

– Лик Вука С. Караџића

– Живот и  дело Вука С. Караџића

– Лик Вука С.Караџића

– Живот и дело Вука С.Караџића

– Лик Вука С. Караџића

Тип часа

Обрада

Обрада

Обрада

Обрада

Обрада

Обрада

Обрада

Обрада

Наставна средства – Буквар- припремљени наставни листићи-слике

-блок

-фломастери и дрвене боје

– домаћа лектира- припремљени наставни листићи-слике

-блок

-фломастери и дрвене боје

 

– припремљени радови о животу и делу Вука С.Караџића- новине- лепак

– хамер

– темпера боје

– колаж папир

– Припрмљени радови о животу и  делу Вука С.Караџића- новине- лепак

– хамер

– темпера боје

– колаж папир

Циљеви, задаци и исходи -уочити лик В.С.Караџића и значај народних умотворина које је записивао – уочити лик В.С.Караџића и значај народних умотворина које је записивао – развијати говорну културу- уочити животни пут В.С.Караџића- значај дела В.С.Караџића за наш народ и културу – развијати говорну културу- уочити животни пут В.С.Караџића- значај дела В.С.Караџића за наш народ и културу
Активност ученика Слика, осмишљава,записује, чита, слуша, прича,прави, посматра, истражује.
Кораци у реализацији(време) – Истицање циља часа

– Самостално излагање ученика

– Рад ученика 3. и 4. разреда на питањима

– Повратна информација

– Изложба радова

1. корак – Истиче се циљ данашњег часа и краћи разговор са ученицима о Вуку Стефановићу Караџићу,њихово познавање овог нашег великана.
2.корак – Ученици првог и другог разреда слушају о животу и делу Вука Стефановића Караџића. -Ученици 3. и 4.  разреда су имали за задатак да напишу нешто о животу и делу В.С.Караџића, што си и урадили.Ученици су упознати са културним и духовним значајем В.С.Караџића као личност.

Створио је Српски речник, граматику и прикупљао народне умотворине.

Сачувао је многе народне песме, бајке и приче од заборава, писац је Српског рјечника са граматиком,Писменице (граматике),Живота и обичаја српског народа.

Са њим смо очували наш језик и интегритет српског народа.

Наслеђе које нам је оставио Вук Стефановић Караџић треба чувати и неговати, јер дела се не заборављају.

-Након завршеног излагања предтавника ове групе, ученици добијају питања на која треба да одговоре као група, а која су везана за све оно што су они требали да напишу о Вуку.

3. корак – Док ученици 3. и 4. разреда одговарају на питања, са ученицима 1. и 2. разреда се раде народне умотворине које је током свог живота сакупљао и записивао В.С.Караџић.- Учитељица ученицима излаже да у народне умотворине спадају: пословице, загонетке, питалице, анегдоте.

Питалице су народне причице у облику питања и одговора.Оне су кратке причице у облику питања и одговора. По правилу није важно ко пита, али је битно коме се4 поставља питање.

Пр. Питали миша:

– У којем селу се најбоље живи?

– У оном где нема мачака.

Пословице су кратке и сажете мудре изреке. Народ пословицама износи своја знања и мудрости које су резултат животног искуства.

Пр. Поштење је најбоље ногледало.

Образ нема цене.

Сваком своја мајка мила.

Загонетке чини задатак. Треба знати одговор – одгонетку.У нјима се скрива право значење кроз игру речи.

Пр. Целог века преде, жицу јој не видиш?

Ја вас носим, а ви мене?

Кроз стакло уђе, а не пробије га?

Анегдоте су причице у којима се духовито прича о разним догађајима и личностима.То су кратке шаљиве досетке у којима се обично јављају народни мудријаши. Многе анегдоте су везане за познате личности као што су :Свети Сава, Марко Краљевић и др.

 

– Одговарање на питања, групни облик рада.
4. корак Ученици добијају загонетке које треба да одгонетну као група, рад. –          Ученици 3. и  4. Разреда читају одговоре на постављена питања.
5.корак Подељени у ове две групе ученици добијају задатак. Сви раде лик Вука Стефановића Караџића. Стом разликом што се 1. и 2. Разред користи дрвеним бијама и фломастерима. А 3. и 4. Разред секу колаж паипр, и исечке из новина .
6.корак – Изложба радова и похвале за обе групе.

« Тематски дани и часови


Оставите одговор

Молимо вас да се пријавите користећи један од следећих начина да бисте објавили свој коментар:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: