Са доласком ласта
СА ДОЛАСКОМ ЛАСТА – часови посвећени пролећу
Пролеће, годишње доба када се све поново рађа, цвета, буди. Годишње доба пуно сунчевих зрака и нових љубави. И баш тој лепоти смо посветили данашњи дан.
Разред: Неподељена школа ( од првог до четвртог разреда)
Предмети: српски језик, математика и два часа ликовне културе.
Тема: Са доласком ласта.
Наставне јединице:
Први разред: -„Сликовница“, Ј. Ј. Змај- утврђивање
– Текстуални задаци са сабирањем и одузимањем- пролећна тематика –
утврђивање
– Пролеће на ливади – утврђивање
Други разред: – „Пролећно јутро у шуми“, Момчило Тешић- утврђивање
– Множење и дељење – утврђивање
– Пролеће у шуми – утврђивање
Трећи разред: – „Пролећница“, Ј. Ј. Змај – утврђивање
– Множење и дељење- пролећна тематика – утврђивање
– Пролеће на ливади – утврђивање
Четврти разред: – Први пролећни дан“, Момчило Данојлић- обрада
– Множење и дељење – занимљиви задаци – утврђивање
– Пролеће у шуми – утврђивање
Наставна средства: – Читанка, припремљени наставни листићи из српског језика и математике за све разреде, слике, фломастери, дрвене боје, темпера боје, хамер, лепак, лишће.колаж папир.
Циљеви и задаци:
Први разред: -уочити промене на ливади са доласком пролећа (боје, звуци, расположење).
Други разред: – уочити промене у шуми са доласком пролећа ( боје, звуци, расположење)
– речи супротног значења
Трећи разред: – уочити промене у природи са доласком пролећа ( боје, оглашавање животиња, догађања у природи)
– речи умањеног значења
Четврти разред: – уочити дешавања првог пролећног дана
– уочити глаголе, именице и придеве
Облик рада: рад у пару и групни рад.
Активност ученика: Слика, осмишљава,записује, чита, рачуна,слуша,прича,прави, посматра, истражује.
Кораци у реализацији:
– Истицање циља часа
– Рад првог, другод, трећег и четрвртог разреда на наставним листовима из српског језика
– Повтарна информација
– Рад ученика првог, другог, трећег и четвртог разреда на наставним листовима из математике
– Повратна информација- излагање парова и група
– Групни рад – цртање ливаде и шуме у пролеће
– Изложба радова
1. корак: – Истиче се циљ данашњег часа и краћи разговор са ученицима о годишњем добу – пролећу (његове одлике и обележја).
2. корак: – Први разред добија наставне листиће са следећим питањима:
1. Које годишње доба је описано у овој песми?
2. Шта је песник у њој све насликао?
3. Шта је описано у првој строфи?
4.Које цвеће и бињке расту на овој ливади?
5. Ко спава на ливади?
6. Које још животиње живе на ливади?
7. Које боје преовлађују у сликовници?
– Други разред добија следећа питања на наставним листићима:
1.Чиме се дрвеће поноси у пролеће?
2.Које боје преовлађују са доласком пролећа у шуми?
3. Шта се у пролеће чује у шуми?
4.Какво је расположење изражено звуцима?
5.Чиме је побеђена ноћ?
6.Упореди значења речи „црна ноћ“ и „осванак“.
7.Наведи што више речи супротног значења.
– Трећи разред је добио наставне листиће са следећим питањима:
1. Шта је описано у овој песми?
2. Којим бојама песник дочарава пролеће?
3. Како се оглашава:
– пчелица?
– птичица?
– цврчак?
4. Шта се догађа са:
– шумицом?
– Сунцем?
– цвећем?
– потоком?
– децом?
5. Од којих речи су настале следеће умањене речи:
– пчелица –
– ветрић –
– птичица –
– лептирак –
– травица –
6. Придев БЛАЖЕН напиши у потврдној реченици:
7. Од стиха -Ветрић лахори, састави упитну реченицу.
– Четрврти разред добија питања након читања песме и записивања непонатих речи, помоћу којих ће обрадити песму:
Тема песме:
1. Шта се дешава на улицама недељног дана?
2. Ко је закључао стан и отишао у шетњу?
3. Где је прво Сунце ишетало?
4. Са ким је Сунце желело да подели мегдан?
5. Шта се дешавало у Максимиру?
6. Какав је ветар дувао у Тиволи?
7. Ко је чувао ред уместо милиционера?
Порука песме:
8. Издвој именице, глалоле и придеве у песми.
3. корак: Повратна информација
4. корак: Задаци из математике
Први разред:
ЗАДАЦИ ЗА ПРВИ РАЗРЕД:
- На ливади је било 20 маслачака и 5 љубичица. Колико је укупно маслачака и љубичица било на ливади?
- На једној ливади је било 36 пчела. Одлетело је 6 пчелица. Колико је пчелица остало на ливади?
- Са доласком пролећа првих дана је процветало 15 висибаба, а затим још 4. Колико је висибаба укупно процветало?
- Пролеће је стигло, а са њим и ласте. Једног дана стигло је прво јато са 30 ласта, другог дана је стигло јато са 9 ласта више него првог дана. Колико се ласта вратило у наше крајеве другог дана
- На једној ливади има 20 белих рада и љубичица за 10 мање. Колико има љубичица на ливади? Колико укупно има кукурека и љубичица на ливади?
Други разред:
- У шуми је било 20 зечева и 5 пута мање веверица. Колико је укупно животиња било у шуми?
- На једном дрвету је било 7 гнезда, а на другом 6 пута више гнезда нега на првом. Колико је гнезда било на другом дрвету?
- На 6 љубичица слетело је по 4 пчеле. Колико је укупно било пчела?
- У једној башти процветало је 12 нарциса, а у другој 2 пута више. Колико је нарциса процветало у другој башти ?Колико је нарциса било укупно у обе баште?
- У шуми је олистало 56 храстова и 7 пута мање бреза. Колико је олистало бреза?Колико је олистало храстова и бреза укупно?
Трећи разред:
ЗАДАЦИ ЗА ТРЕЋИ РАЗРЕД:
- Пчелица је замислила одређени број цвећа, па је тај број цвећа помножила са 3 и добила 240. Који број цвећа је пчелица замислила на почетку?
- Меда је нашао кошницу са медом. Ту је било неколико пчела које су је чувале. Када је меда пробао да узме мед дошло је 4 пута више пчела, па је меду изуједало укупно 480 пчела. Колико је пчела било на почетку у кошници?
- Ана је набрала неколико нарциса. Тај број нарциса је поделила са 2 другарице и остало јој је 38. Колико је нарциса набрала Ана пре него што их је поделила са другарицама?
- Марко је имао 180 лала, поделио их је на неколико букета и остало их је 10. Колико лала је било у сваком букету ?
Четврти разред:
ЗАДАЦИ ЗА ЧЕТВРТИ РАЗРЕД:
- Пет килограма лука кошта 350 динара. Колико кошта 700 килограма лука?
- На једној ливади има 398 црних мрава и 12 пута више жутих мрава. Колико укупно има црних и жутих мрава?
- На њиви је посејано 3744 семена кукуруза и 26 пута мање јечма. Колико је јечма посејано на њиви?
- У једној башти има 125 садница лала, 15 пута више садница нарциса и 5 пута мање него лала садница каранфила. Колико има садница нарциса, а колико каранфила? Израчунај колико садница има укупно?
- У шуми има 2188 храстовог дрвећа и 1812 буковог дрвећа. Половина од укупног броја дрвећа још није почела да листа.Колико је дрвећа олистало ?
5. корак: Повратна информација – провера решења задатака
6.корак: Ученици се деле у две групе, мешовите по узрасту. Једна група добија задатак да наслика пролеће на ливади, а друга пролеће у шуми. 7.корак: Изложба радова и похвале за обе групе.
Оставите одговор