aleksandra13081971

ŠKOLA I MI

Са доласком ласта

СА ДОЛАСКОМ ЛАСТА – часови посвећени пролећу

Пролеће, годишње доба када се све поново рађа, цвета, буди. Годишње доба пуно сунчевих зрака и нових љубави. И баш тој лепоти смо посветили данашњи дан.

Разред: Неподељена школа ( од првог до четвртог разреда)

Предмети: српски језик, математика и два часа ликовне културе.

Тема: Са доласком ласта.

Наставне јединице:

Први разред:    -„Сликовница“, Ј. Ј. Змај- утврђивање

– Текстуални задаци са сабирањем и одузимањем- пролећна тематика –

утврђивање

– Пролеће на ливади – утврђивање

Други разред:   – „Пролећно јутро у шуми“, Момчило Тешић- утврђивање

– Множење и дељење – утврђивање

– Пролеће у шуми – утврђивање

Трећи разред: – „Пролећница“, Ј. Ј. Змај – утврђивање

– Множење и дељење- пролећна тематика – утврђивање

– Пролеће на ливади – утврђивање

Четврти разред: –  Први пролећни дан“, Момчило Данојлић- обрада

– Множење и дељење – занимљиви задаци – утврђивање

– Пролеће у шуми – утврђивање

Наставна средства: – Читанка, припремљени наставни листићи из српског језика и математике за све разреде, слике, фломастери, дрвене боје, темпера боје, хамер, лепак, лишће.колаж папир.

Циљеви и задаци:

Први разред: -уочити промене на ливади са доласком пролећа (боје, звуци, расположење).

Други разред: – уочити промене у шуми са доласком пролећа ( боје, звуци, расположење)

– речи супротног значења

Трећи разред: – уочити промене у природи са доласком пролећа ( боје, оглашавање животиња, догађања у природи)

– речи умањеног значења

Четврти разред: – уочити дешавања првог пролећног дана

– уочити глаголе, именице и придеве

Облик рада: рад у пару и групни рад.

Активност ученика: Слика, осмишљава,записује, чита, рачуна,слуша,прича,прави, посматра, истражује.

Кораци у реализацији:

– Истицање циља часа

– Рад првог, другод,  трећег и четрвртог разреда на наставним листовима из српског језика

– Повтарна информација

– Рад ученика првог, другог, трећег и четвртог разреда на наставним листовима из математике

– Повратна информација- излагање парова и група

– Групни рад – цртање ливаде и шуме у пролеће

– Изложба радова

1. корак: – Истиче се циљ данашњег часа и краћи разговор са ученицима о годишњем добу – пролећу (његове одлике и обележја).

2. корак: – Први разред добија наставне листиће са следећим питањима:

1. Које годишње доба је описано у овој песми?

2. Шта је песник у њој све насликао?

3. Шта је описано у првој строфи?

4.Које цвеће и бињке расту на овој ливади?

5. Ко спава на ливади?

6. Које још животиње живе на ливади?

7. Које боје преовлађују у сликовници?

Други разред добија следећа питања на наставним листићима:

1.Чиме се дрвеће поноси у пролеће?

2.Које боје преовлађују са доласком пролећа у шуми?

3. Шта се у пролеће чује у шуми?

4.Какво је расположење изражено звуцима?

5.Чиме је побеђена ноћ?

6.Упореди значења речи „црна ноћ“ и „осванак“.

7.Наведи што више речи супротног значења.

Трећи разред је добио наставне листиће са следећим питањима:

1. Шта је описано у овој песми?

2. Којим бојама песник дочарава пролеће?

3. Како се оглашава:

– пчелица?

– птичица?

– цврчак?

4. Шта се догађа са:

– шумицом?

– Сунцем?

– цвећем?

– потоком?

– децом?

5. Од којих речи су настале следеће умањене речи:

– пчелица –

– ветрић –

– птичица –

– лептирак –

– травица –

6. Придев БЛАЖЕН напиши у потврдној реченици:

7. Од стиха -Ветрић лахори, састави упитну реченицу.

Четрврти разред добија питања након читања песме и записивања непонатих речи, помоћу којих ће обрадити песму:

Тема песме:

1. Шта се дешава на улицама недељног дана?

2. Ко је закључао стан и отишао у шетњу?

3. Где је прво Сунце ишетало?

4. Са ким је Сунце желело да подели мегдан?

5. Шта се дешавало у Максимиру?

6. Какав је ветар дувао у Тиволи?

7. Ко је чувао ред уместо милиционера?

Порука песме:

8. Издвој именице, глалоле и придеве у песми.

3. корак: Повратна информација

4. корак: Задаци из математике

Први разред:

ЗАДАЦИ ЗА ПРВИ РАЗРЕД:

  1. На ливади је било 20 маслачака и 5 љубичица. Колико је укупно маслачака и љубичица било на ливади?
  2. На једној ливади је било 36 пчела. Одлетело је 6 пчелица. Колико је пчелица остало на ливади?
  3. Са доласком пролећа првих дана  је процветало 15 висибаба, а затим још 4. Колико је висибаба укупно процветало?
  4. Пролеће је стигло, а са њим и ласте. Једног дана стигло је прво јато са 30 ласта, другог дана је стигло јато са 9 ласта више него првог дана. Колико се ласта вратило у наше крајеве другог дана
  5. На једној ливади има 20 белих рада и љубичица за 10 мање. Колико има љубичица на ливади? Колико укупно има кукурека и љубичица на ливади?

Други разред:

  1. У шуми је било 20 зечева и 5 пута мање веверица. Колико је укупно животиња било у шуми?
  2. На једном дрвету је било 7 гнезда, а на другом 6 пута више гнезда нега на првом. Колико је гнезда било на другом дрвету?
  3. На 6 љубичица слетело је по 4 пчеле. Колико је укупно било пчела?
  4. У једној башти процветало је 12 нарциса, а у другој 2 пута више. Колико је нарциса процветало у другој башти ?Колико је нарциса било укупно у обе баште?
  5. У шуми је олистало 56 храстова и 7 пута мање бреза. Колико је олистало бреза?Колико је олистало храстова и бреза укупно?

Трећи разред:

ЗАДАЦИ ЗА ТРЕЋИ РАЗРЕД:

  1. Пчелица је замислила одређени број цвећа, па је тај број цвећа помножила са 3 и добила 240. Који број цвећа је пчелица замислила на почетку?
  2. Меда је нашао кошницу са медом. Ту је било неколико пчела које су је чувале. Када је меда пробао да узме мед дошло је 4 пута више пчела, па је меду изуједало укупно 480 пчела. Колико је пчела било на почетку у кошници?
  3. Ана је набрала неколико нарциса. Тај број нарциса је поделила са 2 другарице и остало јој је 38. Колико је нарциса набрала Ана пре него што их је поделила са другарицама?
  4. Марко је имао 180 лала, поделио их је на неколико букета и остало их је 10. Колико лала је било у сваком букету ?

Четврти разред:

ЗАДАЦИ ЗА ЧЕТВРТИ РАЗРЕД:

  1. Пет килограма лука кошта 350 динара. Колико кошта 700 килограма лука?
  2. На једној ливади има 398 црних мрава и 12 пута више жутих мрава. Колико укупно има црних и жутих мрава?
  3. На њиви је посејано 3744 семена кукуруза и 26 пута мање јечма. Колико је јечма посејано на њиви?
  4. У једној башти има 125 садница лала, 15 пута више садница нарциса и 5 пута мање него лала садница каранфила. Колико има садница нарциса, а колико каранфила? Израчунај колико садница има укупно?
  5. У шуми има 2188 храстовог дрвећа и 1812 буковог дрвећа. Половина од укупног броја дрвећа још није почела да листа.Колико је дрвећа олистало ?

5. корак: Повратна информација – провера решења задатака

6.корак:  Ученици се деле у две групе, мешовите по узрасту. Једна група добија задатак да наслика пролеће на ливади, а друга пролеће у шуми.                                                                                                                                                                             7.корак:   Изложба радова и похвале за обе групе.

IMG_5729IMG_5735IMG_5728

« Тематски дани и часови


Оставите одговор

Молимо вас да се пријавите користећи један од следећих начина да бисте објавили свој коментар:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: